مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردبیل

این مرکز از سال 1346 فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است . مرکز فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردبیل، جزو اولین و قدیمی ترین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بوده که دارای بیش از .18000جلد کتاب می باشد.



خدمات مرکز :

 

  برگزاری کارگاه های هنری و ادبی  ویژه گروه های سنی 6سال کامل تا 16 سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

  اجرای نمایش های عروسکی و نمایش فیلم

بخش های مرکز :

 

  دارای دو کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / 2 کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه خوشنویسی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

  خدمات کتابخانه ای(کتاب رسانی) و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی ویژه کودکان ونوجوانان

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز دو شیفت از 8 صبح الی 17عصر 

پرسنل :

 

  1 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2 نفر نیروی هنری - 1 نفر نیروی ادبی-

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه 50000  تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :

 

  میدان ورزش-روبروی بیمارستان بوعلی-داخل پارک کودک-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-مرکز یک اردبیل

تلفن :

 

  تلفن :  33238900-045

مسئول مرکز :

 

 خانم لیلا فرید


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1402/07/15 - 15:10
  • تعداد بازدید: 359
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با نقد کتاب شب چهل و یکم؛

پویش کتاب‌خوانی «به‌وقت کتاب» در مرکز 2 کانون اردبیل اجرا شد

نشست اعضای نوجوان با موضوع نقد کتاب «شب چهل و یکم» در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل در نشستی که با حضور مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان برگزار شد، کتاب شب چهل و یکم با موضوع دفاع مقدس موردنقد و بررسی اعضا و مربیان در مرکز الگوی تربیتی شماره 2 کانون اردبیل قرار گرفت.

در ابتدا یکی از اعضای فعال مرکز به ارائه خلاصه‌ای از داستان پرداخته و در ادامه کارشناس ادبی کانون استان با پرداختن به نشانه‌هایی که در ادبیات وجود دارد، اعضا را برای درک یک اثر ادبی و فهم نشانه‌ها به آموزش و مطالعه بیشتر دعوت کرده و گفت: برای کشف نشانه و درک معنا، نیاز است متن ادبی را چند بار مطالعه کنیم چراکه در دور اول تمام تلاش ما برای قرائت درست و ارتباط با اثر است در خوانش دوم چون با تعلیق در داستان درگیر نیستیم به برخی جزییات پی می‌بریم و در خوانش سوم می‌توانیم روی جنبه‌هایی مانند شخصیت‌پردازی، زاویه دید و مانند آن متمرکز شویم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست اعضا در مورد شخصیت‌پردازی، چگونگی روایت ایدئولوژی نهفته در متن و پیرنگ داستان به بحث و گفتگو پرداخته و نظرات خود در رابطه با این اثر بیان کردند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت